Svi liječnici dužni su u hitnim stanjima pružiti medicinsku skrb svakom pacijentu bez odlaganja. Hitna medicinska služba ne naplaćuje usluge zbrinjavanja pacijenata s hitnim stanjima niti na terenu niti u ambulanti. Niti jednom nehitnom pacijentu koji je pregledan - pregled se ne naplaćuje, već ga se uputi o daljnjem postupanju. Pacijent potom može odabrati odlazak obiteljskom liječniku ili će mu se nehitna usluga naplatiti. Zdravstvene ustanove imaju pravo imati cjenik usluga kako bi se njihov rad mogao vrednovati, a dosada ih ima četrnaest županijskih zavoda za hitnu medicinu.
Temeljem statistike koju prati Hrvatski zavod za hitnu medicinu u prosjeku je samo 33% intervencija na terenu hitno, dok je u ambulantama hitne službe u prosjeku 18% hitnih pacijenata. Primjerice, u mjesecu travnju 2013. Labin koji ima 24.000 stanovnika u ambulanti hitne medicinske službe imao je 868 pacijenata od kojih su samo dva bila hitna. U isto vrijeme u Dubrovniku koji ima 48.000 stanovnika u ambulanti hitne medicinske službe zbrinuto je 2.938 pacijenata, od kojih su samo 322 bila hitna. U ambulanti hitne medicinske službe u Zadru, koji ima 75.000 stanovnika, u travnju ove godine zbrinuta su 4.593 pacijenata od toga 4.470 nehitna, što znači da su u prosjeku u ambulanti dnevno zbrinuta 153 pacijenta. Uz to zadarski tim hitne medicinske službe je prosječno 37 puta dnevno izašao na terensku intervenciju.
Od 1,5 milijuna intervencija, što uključuje ambulantne pacijente i izlaske na teren, tijekom 2012. godine u čak 67% slučajeva, odnosno u milijun intervencija, nije bila potrebna hitna medicinska intervencija. Milijun građana svoje medicinske poteškoće moglo je riješiti u ambulantama liječnika opće/obiteljske medicine. Velik broj nehitnih pacijenata usporava brzinu reakcije hitne te time dovodi u opasnost živote ljudi koji imaju infarkt ili neko drugo stvarno hitno stanje. Na primjer, u ambulanti hitne obrađuje se pacijent koji ima temperaturu 37,5 i koja traje sat vremena, a za to vrijeme čeka pacijent koji ima sumnju na infarkt srca.
Tijekom provedenog nadzora u nekoliko županijskih zavoda za hitnu medicinu ovlašteni kontrolori HZZO-a utvrdili su veliki broj nehitnih slučajeva što je u suprotnosti s osnovnom namjenom djelatnosti hitne medicine te je ukazano na potrebu žurnog otklanjanja uočenog. Hitna medicinska služba provodi brojne aktivnosti kako bi građane upoznali kako, kada i zašto zvati hitnu. Hitna medicinska služba kao ni odjeli hitne medicine u bolnicama nisu zamjena za ambulante opće/obiteljske medicine.